ارثی بودن بیماری صرع
نوشته شده توسط : sibesalamati

ارثی بودن بیماری صرع و ارثی بودن صرع گرداوری شد

ارثی بودن بیماری صرع

 

بیماری صرع بیماری است که در آن تشنجی رخ می دهد و فرد برای مدتی کوتاه این حملات را تجربه می کند. تحقیقات نشان می دهد که در این شرایط به فرد دست نزنید. نزدیک شدن به او و سعی کردن برای جلوگیری از حملات می تواند به بدن او آسیب بیشتری نیز وارد کند ، بنابراین اجزاه دهید که حمله تمام شود. متأسفانه صرع بیماری است که مسئله پیشگیری از آن بسیار اهمیت دارد ، ارثی بودن صرع یک موضوعی است که تاکنون مورد بحث و بررسی زیادی قرار گرفته اما نتیجه ی قطعی در این خصوص یافت نشده است.

معمولا برخی از شرایط محیطی می تواند ارثی بودن و ارثی شدن بیماری صرع را افزایش دهد. به عنوان مثال بیماری صرع در صورتی که در مادر یک فرد وجود داشته باشد به احتمال زیاد به او نیز ارث خواهد رسید ، بخصوص اگر مادر او در سنی قبل از بیست سالگی به بیماری صرع مبتلا شده باشد. بنابراین با اطلاع درست در رابطه با صرع خود می توانید از ارث رسیدن آن به فرزند خود نیز جلوگیری نمایید ، مشاوره ژنتیک در این رابطه کمک کننده است.

زیرا برخی از موارد وجود جهش های ژنی به خصوص در ژن های مختلف به همراه فراهم بودن شرایط محیطی برای ابتلا به بیماری صرع می تواند زمینه ساز این بیماری شود. فردی که بر اساس تشخیص پزشک صرع و حمله های تشنجی او هر دو ناحیه از مغز را درگیر می کند می تواند در آینده بچه ای با این خصوصیات و بیماری را به دنیا آورد. اما افرادی که پس از آزمایشات مختلف مشخص می شود به صرعی مبتلا هستند که تنها یک طرف از مغز آنها را درگیر کرده این احتمال در آنها کاهش می یابد.

احتمال انتقال بیماری صرع از نسلی به مسل دیگر همچون یک بیماری تالاسمی با یقین قابل پیش بینی نیست ، زیرا در بسیاری از موارد والدینی با وجود صرع ، فرزندانی بدون بیماری را به دنیا آورده اند ف اما عکس این موضوع هم صادق است که احتمال تولد فرزندی با این اختلال وجود دارد و غیر قابل انکار نیست ، در چنین شرایطی نمی توان هیچ روشی را منطقی دانست زیرا احتمال بیماری با درصد کمی همراه است.

علم ژنتیک می گوید که این بیماری یعنی صرع و تشنج های ناشی از آن در صورت وجود جهش هایی در ژن فرزند شما می تواند به او منتقل شود . اما دوری از هر عامل محیطی تشدید کننده حملات صرعی همچون موقعیت های استرس زا ، ضربه به مغز ، عفونت ها در بدن بخصوص در مغز می تواند از این بیماری جلوگیری کند یا آن را به حالت خفته قرار دهد.





:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: